Dieses Bild zeigt Johannes Rettberg

Johannes Rettberg

Herr M. Sc.

Institut für Technische und Numerische Mechanik (ITM)

Kontakt

+49 711 685 66396
+49 711 685 66400

Pfaffenwaldring 9
70569 Stuttgart
Deutschland
Raum: 4.155

Fachgebiet

  • 10. September 2024: Model Reduction and Surrogate Modeling (MORE) Conference, San Diego,
    "Data-driven identification of reduced port-Hamiltonian systems"
  • 29. September 2023: GMA-Fachausschuss 2.13, Anif,
    "Low-dimensional identification of port-Hamiltonian systems by means of deep learning and model reduction."
  • 05. Juni 2023: ECCOMAS Coupled 2023, Kreta, Griechenland,
    "Low-Dimensional Discovery of Port-Hamiltonian Systems by Combining Model Order Reduction and Machine Learning."
  • 30. September 2021: DMV-ÖMG Jahrestagung 2021, Passau (Online),
    "Sensitivity Analysis of Structure-Preserving Model Order Reduction Methods for a Fluid-Structure Interaction Guitar Model in port-Hamiltonian Formulation."
  • 22. September 2021: GMA-Fachausschuss 1.30, Anif,
    "Modeling and Structure-Preserving Model Order Reduction of a Classical Guitar in port-Hamiltonian Representation."
  • 16. Juni 2021: ECCOMAS Coupled 2021, Sardinia (Online),
    "Structure-Preserving Model Order Reduction for a port-Hamiltonian-based Fluid-Structure Interaction Model of a Classical Guitar."
  • 05. Oktober 2023: International Conference on Data-Integrated Simulation Science (SimTech2023), Stuttgart; "Low-Dimensional Discovery of Port-Hamiltonian Systems Combining Model Order Reduction and Machine Learning"
  • 21. September 2022: Model Reduction and Surrogate Modeling (MORE) Conference, Technische Universität Berlin; "Effective A-posteriori Error Estimation for Port-Hamiltonian Systems"
  • Implementierung der Methode des mitbewegten Referenzsystems in port-Hamiltonscher Darstellung, Masterarbeit.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2023.
    Betreuung gemeinsam mit Arnim Kargl, M.Sc.
  • Low-Dimensional Discovery of Port-Hamiltonian Systems by Combining Model Order Reduction and Machine Learning, Forschungsmodul SimTech.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2023.
    Betreuung gemeinsam mit Jonas Kneifl, M.Sc.
  • Modellreduktion einer thermomechanischen Scheibenbremse in port-Hamiltonscher Darstellung, Masterarbeit.
    Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2021.
    Betreuung gemeinsam mit Fabian Matter, M.Sc.
Zum Seitenanfang