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Georg Schneider

M.Sc.

Institut für Technische und Numerische Mechanik

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  • Schneider, G.; Schmid, P.; Dignath, F.; Eberhard, P.: Modeling and Simulation of a High-speed Maglev Vehicle on an Infinite Elastic Guideway. In: Kövecses, J.; Stépán, G.; Zelei, A. (eds) Proceedings of the 10th ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics, Budapest University of Technology and Economics, pp. 420-431, 2021.
    [DOI: https://doi.org/10.3311/ECCOMASMBD2021-161]

  • Schmid, P.; Schneider, G.; Dignath, F.; Liang, X.; Eberhard, P.: Static and Dynamic Modeling of the Electromagnets of the Maglev Vehicle Transrapid. IEEE Transactions on Magnetics, Vol. 57, No. 2, pp. 1-15, 2021.
    [DOI: https://doi.org/10.1109/TMAG.2020.3039950]

  • Fehr, J.; Schmid, P.; Schneider, G.; Eberhard, P.: Modeling, Simulation, and Vision-/MPC-Based Control of a PowerCube Serial Robot. Applied Sciences 2020, Vol. 10, No. 20: 7270.
    [DOI: https://doi.org/10.3390/app10207270]

  • Schneider, G.; Liang, X.; Dignath, F.; Eberhard, P.: Simulation of the Maglev Train Transrapid Traveling on a Flexible Guideway Using the Multibody Systems Approach. In: Kecskeméthy A., Geu Flores F. (eds) Multibody Dynamics 2019. Proceedings of the 9th ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics. Computational Methods in Applied Sciences, Vol. 53, pp. 503-510. Springer, Cham, Switzerland, 2020.
    [DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-23132-3_60]

  • Schneider, G.: Visuelles Feedback zur modellprädiktiven Regelung eines 6-Achs-Roboters, Masterarbeit MSC-259. Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2017. (Fehr, J.)

  • Schneider, G.: Reduktion eines elastischen Rippenmodells und Implementierung einer standardisierten Validierungsumgebung, SimTech-Forschungsmodul STUD-460. Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2017. (Fehr, J.; Kleinbach, C.)

  • Schneider, G.: Muskelaktivierung und Reaktionszeit eines muskelaktiven Menschmodells in einem Seitenlastfall, SimTech-Forschungsmodul STUD-459. Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2017. (Kleinbach, C.; Fehr, J.)
  • 13. Dezember 2021: The 10th ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics, online; "Modeling and Simulation of a High-speed Maglev Vehicle on an Infinite Elastic Guideway"

  • 24. November 2021: ITM Statusseminar, Monbachtal; "Fast & Furious"

  • 30. Juni 2021: CRRC Project Meeting, online (Videokonferenz); "Magnet Modeling and Hardware-in-the-Loop Test Bench" (gemeinsam mit Patrick Schmid, M.Sc.)

  • 15./16. April 2020: CRRC Project Meeting, online (Videokonferenz); "Comprehensive Analysis and Development of High-Speed Maglev Train Models and Prototypes and Final Project State"

  • 18. Juli 2019: The 9th ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics, Duisburg; "Simulation of the Maglev Train Transrapid Traveling on a Flexible Guideway Using the Multibody Systems Approach"

  • 3. Juni 2019: ITM Statusseminar, Bad Herrenalb; "Towards 600 km/h - Make Maglev Great Again"

  • 8. März 2019: Tongji-Universität, Shanghai; "Vision- and MPC-based Control of a PowerCube Serial Robot"

  • 6. März 2019: CRRC Project Meeting, Qingdao; "Investigations on Electromagnetic Performance Test Bench and Validation of Simulation Models" (gemeinsam mit Patrick Schmid, M.Sc.)

  • 6. März 2019: CRRC Project Meeting, Qingdao; "Translation of a Vertical Dynamics Model of the Travelling Transrapid to Neweul-M² and Current Project State"

  • 29. Mai 2018: ITM Statusseminar, Bad Herrenalb; "The MAGLEV Project"

  • 7. März 2018: CRRC Project Meeting, Qingdao; "Computer-aided symbolic modeling of flexible multibody systems with Neweul-M²"
  • Modellierung und Simulation von Steigung und Gefälle eines unendlich langen elastischen Fahrwegs für die Magnetschwebebahn Transrapid, Bachelorarbeit BSC-139.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2021.

  • Dreidimensionale Modellierung und Simulation der Magnetschwebebahn Transrapid mit Neweul-M2, Studienarbeit STUD-493.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2019.
    Betreuung gemeinsam mit Patrick Schmid, M.Sc.

  • Modellierung einer Magnetschwebebahn mit elastischem Fahrweg, Bachelorarbeit BSC-100.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2018.

  • Antrieb einer Magnetschnellbahn, SimTech-Seminararbeit SA-18.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2018.

  • Verbesserung der Trajektorienplanung und der modellprädiktiven Regelung eines 6-Achs-Roboters, Masterarbeit MSC-266.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2018.
    Betreuung gemeinsam mit Jun.-Prof. Dr.-Ing. Jörg Fehr.
  • Pflege und Entwicklung der Mehrkörpersimulations-Software Neweul-M2
  • Ersthelfer
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