Dieses Bild zeigt Florian Bechler

Florian Bechler

Herr M.Sc.

Institut für Technische und Numerische Mechanik

Kontakt

Pfaffenwaldring 9
70569 Stuttgart
Deutschland
Raum: 3.101

Fachgebiet

schwarz: veröffentlicht,  grün: zur Veröffentlichung angenommen,  orange: zur Veröffentlichung eingereicht

  • Bechler, F.; Fehr, J.; Neininger, F. T.; Knöß, S.; Grotz, B.: Combining Knowledge and Information - Graph-based Description of Driving Scenarios to Enable Holistic Vehicle Safety.
  • Kesten, J.; Frölich, F.; Wittemann, F.; Knirsch, J.; Bechler, F.; Kärger, L.; Eberhard, P.; Henning, F.; Doppelbauer, M.: Design Approach for a Novel Multi Material Variable Synchronous Reluctance Machine without Rare Earth Magnets. In Proceedings of the International Conference on Electrical Machines (ICEM 2022), Valencia, September, 2022.
  • Bechler, F.; Fehr, J.; Neininger, F. T.; Knöß, S.; Grotz, B.: Bipartite Graph Modeling of Critical Driving Scenarios - an Occupant Safety Perspective. The 10th Vienna International Conference on Mathematical Modelling (MATHMOD 2022), Wien, Juli, 2022.
  • Bechler, F.; Kesten, J.; Wittemann, F.; Henning, F.; Doppelbauer, M.; Eberhard, P.: Simplified Modeling of Electromagnets for Dynamic Simulation of Transient Effects for a Synchronous Electric Motor. International Journal of Mechanical System Dynamics, Bd. 1, Nr. 1, S. 89-95, 2021. DOI: 10.1002/msd2.12005
  • Kempter, F.; Bechler, F.; Fehr, J.: Calibration Approach for Muscle Activated Human Models in Pre-Crash Maneuvers with a Driver-in-the-Loop Simulator. Advances in Transdisciplinary Engineering, Vol. 11, S. 227-236, 2020. DOI: 10.3233/ATDE200029
  • 28. April 2022: Tech Center i-protect Spring Conference Series 2022, online; "Finding an Optimal Safety Strategy for the Occupant using Graph Representation"
  • 20. Januar 2022: Virtual Safety Assessment Research - PhD Student Seminar, online; "Criticality Assessment of Driving Scenarios and Predictive Safety"
  • 25. November 2021: ITM Statusseminar, Monbachtal; "Finding an Optimal Safety Strategy for the Occupant using Graph Representation"
  • "Implementierung eines nicht-stationären, teilweise beobachtbaren Markov-Entscheidungsprozesses zur Anwendung in der Fahrzeugsicherheit", Masterarbeit.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2022. (laufend)
  • "Aufbau eines Fahrszenarios in PreScan und Vergleich verschiedener Sensormodelle zur Entwicklung und Validierung neuer Fahrzeugsicherheitsstrategien", Studienarbeit.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2022. (laufend)
  • "Entwicklung einer Übertragungsmethodik für die Positionierung von virtuellen Insassenmodellen in MADYMO aus RAMSIS", Masterarbeit.
    Institut für Technische und Numerische Mechanik, Universität Stuttgart, 2021.
    Betreuung gemeinsam mit Steffen Maier, M.Sc.
  • Organisation der seminaristischen Übungen und Durchführung des Tutorenseminars zur Technischen Mechanik I (WS 2020/2021)
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