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Julian Hay

Dr.-Ing.

(2019 - 2022)
Institute of Engineering and Computational Mechanics (ITM)

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Validated surrogate models for vehicle safety simulations

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  • Hay, J.; Schories, L.; Fehr, J.: A Hybrid Surrogate Modeling Approach
    for Vehicle Crash Simulations. Mathmod, Vienna, 2022
  • Hay, J.; Schories, L.; Bayerschen, E.; Wimmer, P.; Zehbe, O.; Kirschbichler, S.; Fehr, J.: Ersatzmodell-gestützte Effektivitätsbewertung integraler Fahrzeugsicherheitssysteme. VDI Fahrzeugsicherheit, Berlin, 2021
  • Wimmer, P.; Zehbe, O.; Kirschbichler, S.; Hay, J.; Schories, L.; Bayerschen, E.; Fehr, J.: Surrogate Model Based Safety Performance Assessment of Integrated Vehicle Safety Systems. NAFEMS World Congress, Salzburg, 2021
  • Hay, J.; Fehr, J.; Schories, L.: Crash Pulse Prediction for Scenario-based Vehicle Crash FE-Simulations. Proceedings of IRCOBI Conference, Munich, 2020
  • Atman, M. W. S.; Hay, J.; Yamauchi, J.; Hatanaka T.; Fujita, M.: Two variations of passivity-short-based semi-autonomous robotic swarms, SICE International Symposium on Control Systems, Tokyo, 2018, pp. 12-19. doi:10.23919/SICEISCS.2018.8330150
  • November 9, 2021: ZF Data & AI Conference; "Surrogate Modeling of Occupant Movement in the Pre-Crash Phase"
  • October 30, 2019: SimTech Machine-Learning Spotlight Session, Stuttgart; "Surrogate Models for Crash Simulations"
  • July 29, 2019: SimTech Seminar, Stuttgart; "Bayesian Regularization"
  • June 4, 2019: Statusseminar ITM, Bad Herrenalb; "Surrogate Models in the Safety Simulation Framework"
  • "Untersuchung des Einflusses von Fahrzeugstruktur und Beladung bei Fahrzeugcrashsimulationen", Bachelorarbeit; DHBW Ravensburg, 2021.
  • "Entwicklung eines hybriden Ersatymodells für Fahryeugcrashsimulationen unter Berücksichtigung der Fahrdynamik", Masterarbeit; Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2021.
  • "Kombinierte daten- und physikalisch-basierte Modelle zur Approximation von FEM Crash Simulationsergebnissen", Bachelorarbeit; Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2020.
  • "Development and validation of a simulation model for rear-end collisions", Masterarbeit; Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2020.
  • "Entwicklung von Mehrkörpersimulationsmodellen in MADYMO zur Untersuchung und Validierung des Crashpulses für Szenarien-basiertes Testing", Bachelorarbeit BSC-119; Universität Stuttgart, Institut für Technische und Numerische Mechanik, 2019
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