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Institute of Engineering and Computational Mechanics

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Dr.-Ing. Thomas Mirwaldt, (2010 - 2014)

Address Thomas Mirwaldt
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Field of Research

    Controller Optimization of Active Anti-roll bar Systems considering Driving Dynamic Evaluation Parameters

Publications

  • Mirwaldt, T.; Eberhard, P.: Ready for roll. Vehicle Dynamics International, Annual Showcase 2013, (5 pages), 2013
  • Mirwaldt, T.; Eberhard, P.: Implementation of an Online-Optimization Routine for an Active Anti-Roll System. 21st Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology 2012, (17 pages), 2012
  • Mirwaldt, T.; Harrer, M.; Eberhard, P.: Influence of Internal Actuator Properties of Active Anti-Roll Systems on the Vehicle Driving Behaviour. PAMM Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics, (2 pages), 2012
  • Mirwaldt, T.: Implementierung einer Online-Optimierungsumgebung an einem Hardware-in-the-Loop (HiL) Prüfstand, Diplomarbeit. Technische Universität Darmstadt, Institut für Mechatronische Systeme im Maschinenbau, 2010
  • Mirwaldt, T.: Aufbau und Inbetriebnahme von Reglerhardware und Aktoren zur koordinierten Regelung von Verstelldämpfern und ABS im PKW, Studienarbeit. Technische Universität Darmstadt, Fachgebiet Fahrzeugtechnik, 2008

Talks

  • Nov 6, 2012: 2nd Aachen Colloquium China "Automobile and Engine Technology", Beijing, "Implementation of an Online-Optimization Routine for an Active Anti-Roll System"
  • Oct 10, 2012: 21st Aachen Colloquium Automobile and Engine Technology, Aachen, "Implementation of an Online-Optimization Routine for an Active Anti-Roll System"
  • June 14, 2012: Statusseminar Institut für Technische und Numerische Mechanik, Bad Liebenzell, "Objective, Drive Dynamic Parameters for Active Anti-roll Systems"
  • March 29, 2012: GAMM Annual Meeting 2012, Darmstadt, "Influence of Internal Actuator Properties of Active Anti-Roll Systems on the Vehicle Driving Behaviour"
  • July 20, 2011: Statusseminar Institut für Technische und Numerische Mechanik, Hohenwart, "Methods for a Controller Optimization of Active Anti-roll Systems with Drive Dynamic Parameters"

Supervised Student- and Diplomatheses

  • Jaskiewicz, B.: Erstellung von Konzepten zur Implementierung von echtzeitfähigen Optimierungsroutinen für Fahrwerkregelsysteme, Bachelor Thesis. Hochschule Esslingen, Fakultät Mechatronik und Elektrotechnik, 2012.
  • Teschner, A.: Entwurf von Regel- und Steuerstrategien für ein 4/3-Wegeventilkonzept eines hydraulischen Wankstabilisatorsystems, Bachelor Thesis. Hochschule Esslingen, Fakultät Fahrzeugtechnik, 2012.
  • Ehinger, A.: Aufbau und Abgleich einer Simulationsumgebung für ein aktives Wankstabilisierungssystem, Diplomarbeit. Karlsruher Institut für Technologie (KIT), Institut für Fahrzeugsystemtechnik, 2011.
  • Wiedmann, A.: Erweiterung eines Fahrwerkprüfstands zur dynamischen Erprobung von Wankstabilisatorsystemen, Master Thesis. Hochschule Offenburg, Fakultät Maschinenbau und Verfahrenstechnik, 2011.